활동 1:
① Color 자기소개 게임
<색상 나누어주기>
T: What color is this?
S: That is blue.
T: What color do you want?
S: I want purple. (각 학생이 하나의 스카프를 갖는다.)
T: Twist your scarf like this.
(스카프를 양쪽으로 길게 잡고 돌린다.)
S: Help me, teacher.
(교사는 잘 따라 하지 못하는 학생들을 도와준다.)
<자기소개 게임하기>
T: Once upon(팔목 시계를 본다) a time(엄지를 어깨 위 에서 뒤를 가리킨다), at the Color Land(검지로 먼 곳을 가리키며), there were Red, Orange, Yellow, Green, Blue, Purple, Pink, White, and Black.
(색상을 가리키며)
T: “I am Red(♩♩♩-). I am the color of(♩♩♩♩) yummy strawberry(♩♩♩♩)."
S: “I am Red(♩♩♩-). I am the color of(♩♩♩♩) yummy strawberry(♩♩♩♩)."
T: I am Orange. I am the color of fresh orange.
I am Yellow. I am the color of sour lemon.
I am Green. I am the color of cool leaves.
I am Blue. I am the color of deep ocean.
I am Purple. I am the color of delicious grapes.
I am Pink. I am the color beautiful flowers.
I am White. I am the color of snow.
I am Black. I am the color of chocolate.
<스카프 정리하기>
T: Everybody, untie your scarf. Who has red?
S: I do.
T: Put it into the basket.
② Human 자기소개 게임하기
T: Everybody, watch me. Once upon(팔목 시계를 본다) a time(엄지를 어깨 위에서 뒤를 가리킨다), in a village(두 팔을 앞으로 내밀어 동그라미를 그리며), there were Susan(양쪽 볼에 손가락을 대고) and Johnny. (양쪽 허리에 팔을 대고)
T: “I am Susan (♩♩♩-). I am a little girl (♩♩♩♩). I have a pretty face (♩♩♩♩). I love to draw picture (♩♩♩♩)."
S: “I am Susan (♩♩♩-). I am a little girl (♩♩♩♩). I have a pretty face (♩♩♩♩). I love to draw picture (♩♩♩♩)."
T: “I am Johnny (♩♩♩-). I am a little boy (♩♩♩♩). I have a handsome face (♩♩♩♩). I love to make colors (♩♩♩♩)."
S: “I am Johnny (♩♩♩-). I have a handsome face (♩♩♩♩). I love to make colors (♩♩♩♩)."
③ Nature 자기 소개게임하기
T: Everybody, watch me. Once upon(팔목시계를 본다) a time(엄지를 어깨 위에서 뒤를 가리킨다), in the cloud(손을 위로 올려 구름을 만들며), there is Mr. Rain(양쪽 손가락을 위에서 아래로 내리며).
T: “I am Mr. Rain (♩♩♩♩). My home is the cloud (♩♩♩♩). I am made of water (♩♩♩♩). I make noisy sound (♩♩♩♩)."
S: “I am Mr. Rain(♩♩♩♩). My home is the cloud(♩♩♩♩).I am made of water(♩♩♩♩). I make noisy sound(♩♩♩♩)."
활동 2:
<색상 나누어주기>
T: What color is this?
S: That is pink.
T: I throw and you catch.(아무에게나 던져준다.)
You are Pink. (이런 식으로 각 학생에게 준다.)
S: I want purple. (각 학생이 하나의 스카프를 갖는다.)
T: Twist your scarf like this.
(스카프를 양쪽으로 길게 잡고 돌린다.)
S: Help me, teacher.
(교사는 잘 따라 하지 못하는 학생을 도와준다.)
<등장인물의 성격 말하기>
T: I am Pink who are you?
(♩♩♩♩|♩♩♩-) (활동 1을 반복한다.)
<등장인물의 성격 표현하기>
T: I am Pink (Tap, clap, thumb, thumb). I am (Tap, clap) snobby(한 손가락으로 코를 위로 세운다).
S: I am Pink (Tap, clap, thumb, thumb). I am (Tap, clap) snobby(한 손가락으로 코를 위로 세운다.)
(다른 색깔도 이와 같이 한다.)
T: I am Red. I am smart.(머리에 두 손가락을 대고)
I am Orange. I am kind.(두 손을 가습에 대고)
I am Yellow. I am sporty(달리기 하는 시늉으로).
I am Green. I am tough.
(두 팔을 어깨 위로 올려 힘세게).
I am Blue. I am lazy.(하품을 하며).
I am Purple. I am shy(두 손을 턱밑에 받쳐서 대고).
I am Pink. I am snobby(코를 위로 밀치고).
I am White. I am clever.(머리에 한 손가락을 대고).
I am Black. I am angry.
(머리에 손가락으로 뿔을 만들어 세우고)
<등장인물의 성격을 소리로 표현하기>
I am Red.(가슴에 두 손을 대고) I am smart.(머리에 두 손가락을 대고)
I know many things(책을 읽거나 글을 쓰는 시늉으로).
I am Orange. I am kind.(두 손을 가습에 대고)
Everybody likes me.
(밖에 있는 양팔을 가슴으로 모으며)
I am Yellow. I am sporty(달리기 하는 시늉으로).
I love sports(달리기를 하는 시늉으로).
I am Green. I am tough.
(두 팔을 어깨 위로 올려 힘세게).
I am not scare of anything.(안에서 밖으로 팔을 펴고)
I am Blue. I am lazy. (하품을 하며).
I don't want to move(천천히 움직이며).
I am Purple. I am shy(두 손을 턱밑에 받쳐서 대고).
I can't speak loud(턱에 손을 대고 목소리를 작게).
I am Pink. I am snobby(코를 위로 밀치고).
I am a princess(한 손으로 턱을 받치고).
I am White. I am clever. (머리에 한 손가락을 대고).
I help my friend.
(두 손바닥을 함께 모아 친구 쪽으로 보내며)
I am Black. I am angry.(머리에 손가락으로 뿔 만들고)
I don't like friends(팔짱을 끼고 화난 얼굴로).
|