“Color's Entrance"Jump Right In to Listening vol. 1 track 16
Color Land p. 15
* 아래의 무대도형을 참조하여 색깔들을 배치한다.
대기실 문
1. White
2. Red/Orange
3.Yellow/Green
4. Blue/Purple
5. Pink
6. Black
|
|
|
2
3
|
|
6
|
4
5
1
|
|
|
|
활동 1
<수업준비>
T: You are White. You are Red and Orange.
You are Yellow and Green.
You are Blue and Purple. You are Pink.
You are Black. (각 학생들에게 역할을 준 다. 인원이
많으면 한 색깔에 많은 인원을 준다.)
T: White, say, "I am White."
Red and Orange together, say, "We are the best friends." Yellow and Green together, say, "We are the best friends. "Blue and Purple together, say, "We are the best friends." Blue and Purple together, say, "We are the best friends."
Pink, say, "I am Pink." (각 색깔을 팀으로 만들어 준다.)
T: White, stand here. Red and Orange together, stand here. Yellow and Green together, stand here. Blue and Purple together, stand here. Blue and Purple together, stand here. Pink, stand here.
(대기실에서 기다려야 할 각 색깔의 자리를 정해준다.)
T: Everybody, sit down and watch me.
활동 2
파트 1: White
<교사의 시범: 예비활동>
T: White, stand up and watch me.
① Oh no! (입에다 손을 대고 무대를 돌아다니다.)
② Look! It's Black.
(블랙을 가리키며 색깔들에게 알리려 간다)
③ Black, don't do it. (블랙을 잡고 흔들며)
④ Ah a a ∼ (불랙이 어깨를 밀자 힘없이 쓰러진다.)
<White가 교사를 모방: 본 활동>
T: White, stand up and watch me. Teacher first and then your turn. Follow me and do with me.
(교사가 하고 나서 교사와 White가 함께 한다.)
파트 2: Red and Orange
<교사의 시범: 예비활동>
T: Red and Orange, stand up and watch me.
① Oh no!(오른쪽으로 입에다 손을 대고 무대를 돌아다니다.)
② Move, move!(오른쪽으로 친구들을 팔꿈치로 툭툭 친다.)
③ Don't push me. (친구들을 향해 몸을 비틀며)
④ Run! (왼쪽으로 무대의 뒤를 돌며 오른쪽 구석으로 이동)
<Red and Orange가 교사를 모방: 본 활동>
T: Red and Orange, stand up. Teacher first and then your turn. Follow me and do with me.
(교사가 하고 나서 교사와 White가 함께 한다.)
파트 3: Yellow and Green
<교사의 시범: 예비활동>
T: Yellow and Green, stand up and watch me.
① Oh no!(왼쪽으로 입에다 손을 대고 무대를 돌아다니다.)
② Move, move!(왼쪽으로 친구들을 팔꿈치로 툭툭 친다.)
③ Don't push me. (친구들을 향해 몸을 비틀며)
④ Run! (왼쪽으로 무대의 뒤를 돌면서 오른쪽 구석으로 이동)
<Yellow and Green이 교사를 모방: 본 활동>
T: Yellow and Green, stand up. Teacher first and then your turn. Follow me and do with me.
(교사가 하고 나서 교사와 White가 함께 한다.)
파트 4: Blue and Purple
<교사의 시범: 예비활동>
T: Blue and Purple, stand up and watch me.
① Oh no!(왼쪽으로 입에다 손을 대고 무대를 돌아다니다.)
② Move, move! (Blue는 왼쪽으로 Purple은 오른쪽으로 친구들을 팔꿈치로 툭툭 친다.)
③ Don't push me. (친구들을 향해 몸을 비틀며)
④ Run! (Purple은 왼쪽으로 Blue는 오른쪽으로 무대의 뒤를 돌면서 오른쪽 구석으로 이동)
⑤ And then sit down. (친구들의 뒤를 돌아서 앉는다.)
<Blue and Purple 이 교사를 모방: 본 활동>
T: Blue and Purple, stand up. Teacher first and then your turn. Follow me and do with me.
(교사가 하고 나서 교사와 White가 함께 한다.)
파트 5: Pink
<교사의 시범: 예비활동>
T: Pink, stand up and watch me.
① I am Pink. (가슴에 손을 얹고)
② Look at the mirror. (거울을 높이 들어 얼굴을 보며)
③ Put some powder. (분을 얼굴에 찍어 바르며)
④ Don't touch me.(Black이 끌고 가니까 신경질을 낸다)
<Pink가 교사를 모방: 본 활동>
T: Pink, stand up. Teacher first and then your turn. Follow me and do with me.
(교사가 하고 나서 교사와 White가 함께 한다.)
파트 6: Black 과 그의 친구들
<교사의 시범: 예비활동>
T: Black, stand up and watch me.
① Walk, walk, walk, walk. (쿵쿵 걸어나오며)
② Look! (이마에 손을 얹고)
③ Chase them. (색깔들을 향해 손가락으로 가리키며 자 기 친구들을 향해)
④ Ha, ha, ha, ha (배를 손으로 두드리며)
⑤ Huh! (White가 어깨를 잡고 흔들자 뿌리치면서)
⑥ Wow! (색깔들을 가리키며 재미있다고 깔깔깔 웃는다.)
⑦ Here I am! (먼저 혼자 있는 핑크를 잡아 끌고 가서 가운데에 놓고 다른 친구들도 모두 몰아서 가운데로 데리고 온다.)
<Black과 그의 친구들이 교사를 모방: 본 활동>
T: Black, stand up. Teacher first and then your turn.
Follow me and do with me.
(교사가 하고 나서 교사와 White가 함께 한다.)
파트 7: 색깔들의 울음
<교사의 시범: 예비활동>
T: Colors, stand up and watch me.
① I am Pink. (가슴에 손을 얹고)
② Look at my colors. (검게 칠해진 자기 몸을 보여주며)
③ Cry with friend. (친구들을 붙들고 운다.)
④ Blow his nose. (코를 풀면서)
⑤ Please! (블랙에게 빌면서
⑥ Dirty, dirty! (옷을 만지면서)
<Colors가 교사를 모방: 본 활동>
T: Colors, stand up. Teacher first and then your turn. Follow me and do with me.
(교사가 하고 나서 교사와 White가 함께 한다.)
활동 3
Black➝White➝Black and White➝Red and Orange➝Green and Yellow➝Blue and Purple➝Pink➝Colors➝Black and Colors 의 순서로 진행한다.
<전체 그룹: 예비활동/흡수>
T: Everybody, stand up and line up. Watch me.
(교사가 음악과 함께 안무한다.)
<전체 그룹: 본 활동/지도방식>
T: Everybody, listen and do it together with music.
Teacher first and then your turn.
(교사가 하고 나서 학생과 교사가 함께 한다.)
<전체 그룹: 사후활동/평가방식>
T: Everybody. Listen and act with music. Are you ready? Music please! Ready Action
(교사는 안무 챈트를 말해주고 각 색깔은 순서에 맞추어 등장한다.)
|