[기사입력일 : 2017-04-26 14:07]
IEC Music English 교수법의 단계별 지도



음악영어 연극수업(44)

 

Easter Bunny?닭으로 태어나려는 달걀에 그림을 그려서 부활의 의미를 강조하는 기독교문화를 이해하기 위한 내용을 담고 있다. Bunny 라는 토끼가 부활절에 사용할 달걀을 예쁘게 만들고 그것들을 숨기는 과정을 어린이들이 몰래 지켜본다. 그리고 드디어 부활절에 Bunny가 달걀을 숨긴 장소를 이미 알고 있는 어린이들이 들뜬 마음으로 Bunny의 집으로 가는 모습이 연극에서 재미있게 표현된다. 어린이들은 이 연극을 하는 동안 음악과 영어를 친숙하게 접하게 될 것이며 또한 그들의 내적인 감정표현도 마음껏 표출할 수 있을 것이다.

 

Easter Bunny (track 18)

 

목적: 부활절 달걀을 만들어서 활동하는 동안 음악과 영어를 자연스럽게 사용한다.

준비물: 달걀 모양 종이, 색연필, 부활절 달걀에 어울리는 그림

활동 구분

영어 및 활동 내용

활동 목적

예비 활동

T: What is this? (S: That’s an egg!)

T: Say, “Can I have an egg paper, please?”

S: Can I have an egg paper, please?

“What Color Do You Want?” 노래를 하면서 색연필 나눠 주고 나서

T: Let’s draw a picture on the egg paper.

T: First, draw some lines. And then draw some

stars. Finally, draw some dots.

S: First, draw some lines. And then draw some stars. Finally, draw some dots.

 

  • 달걀 종이 위에 그림을 그리기

본 활동

1절: 달걀에 그림을 그린다. (뒷면 사용)

Draw a picture on the other side.

2절: 달걀을 숨기러 간다.

3절: 달걀을 찾으러 간다.

 

  • 노래와 활동

사후 활동

<평가>

T: I say and you act.

(교사는 행동하고 학생은 말한다)

Paint the eggs. - (달걀에 색칠한다.)

Hide the eggs. - (달걀을 뒤로 숨긴다.)

Find the eggs. - (달걀을 찾는다.)

T: I act and you say.

(교사는 행동하고 학생은 말한다)

T: Can I have the paper back? (S: Sure)

Can I have the color pencil back? (S: Sure)

 

  • 평가

 

이와 같이 학생들에게 영어노래를 지도한 뒤에 교사는 다음의 영어연극 대본을 활용해서 그들이 했던 활동에 대해 서로 표현하도록 한다. 연극은 모두 10장면으로 구성되어 있고 각 장면에서 맨 왼편에 있는 등장인물들은 교사의 의향에 따라서 결정한다. 대본을 먼저 학생들에게 나누어 주기보다는 교사가 대사 CD를 들려주거나 직접 읽어주면서 학생들에게 그 의미가 무엇인지 말하도록 하면 영어듣기와 영어말하기에 효과가 있다.

 

 

 

Easter Bunny

Scene 1:

A: Did you see the Easter Bunny?

B: No, I didn't. Why do you ask me about him?

 

Scene 2:

A: You know why? Tomorrow is Easter Day.

B: Ah-Ha! I think Easter Bunny is busy now.

 

Scene 3:

C: Yeah! He must be busy making Easter eggs.

D: Why do you think so?

 

Scene 4:

C: Because on Easter Day, he paints the Easter eggs and hides them.

E: Really? Then let's visit Easter Bunny's house!

All: Okay, let's go.

 

Scene 5:

All: Easter Bunny! Easter Bunny! Are you there? Is anybody home?

F: Nobody answers. Let's go to his barn.

All: Okay, let's go there together.

 

Scene 6:

G: He is here. Hush! Don't make any sound.

H: Let's just peek and see what he is doing.

All: Ok!

 

Scene 7:

I: Look! He is painting stars, lines, dots, and clouds on the Easter eggs with his brush.

J: Yes, yes! You are right. Let's keep watching him.

All: Okay! Let's watch him.

 

Scene 8:

K: Look at him. He is coming out with the Easter eggs.

L: Let's get back and hide quietly.

All: Let's keep watching him.

Scene 9:

M: Easter Bunny is going to hide the Easter eggs.

N: He is hiding them under the rock, inside the box, above the tree, behind the fence,

and everywhere.

 

Scene 10:

O: Wow! Today is the Easter Day!

All: Let's find the Easter eggs together.

All: We will find them under the rock, inside the box, above the tree, behind the fence,

and everywhere.

All; Let's find them straight away.

.

 

다음 호에는음악영어연극(45)” 논의합니다.

http://www.iecmusicenglish.com

http://musicenglish.co.kr/

 

이헬렌 소장 약력

 

미국 뉴저지 William Paterson University 음악교육 전공, 학사

미국 캘리포니아 Hope International University 지휘 전공, 석사

단국대학교 영어영문학 전공, 문학박사

연세대학교 평생교육원 책임강사

백석문화대학 출강

IEC Music English 연구소장

고든 음악협회 고문

동원대학교 교양과 교수

 





[기사입력일 : 2017-04-26 14:07]
업계소식 한국팬플룻오카리나 강사협회 행사(공연)
상호 : 시사음악신문 / 대표 : 조오정 / 사업자 등록번호 : 105-08-69218 / 주소 : 서울 서초구 동광로12가길 22 ,지하101호 (방배동,대현빌딩)
TEL : 02-595-5653 / Email : cho5jung@hanmail.net
copyright(c) 2013 시사음악신문All Rights Reserved.