<활동 1: 교사가 본보이기>
교사는 먼저 교재의 text에 맞는 가사를 동작과 조정하며 챈트함.
“Spark, spark”: 양손을 들고 주먹을 쥐고 펴며 반짝 반짝 표현.
“Here and there”: 양손을 들어 검지손가락으로 위를 가리킨다.
“Look at the fireflies”: 이마에 손을 얹고 반딧불을 보는 시늉.
“I chase them”: 달리는 흉내를 낸다.
“Shoo, shoo”: 양팔을 앞에서 손바닥을 펴 양 옆으로 저어준다.
<활동 2: 악기 나누어주기>
T: What is this?
T/S: That is a rhythm stick.
T: What are these?
S: Those are rhythm sticks.
T: (소영), stand up.
What instruments do you want, sticks or sand blocks?
Say, “I want sticks.” Or say, “I want sand blocks.”
소영: “I want sand blocks.”
T: Here you go.
소영: Thank you.
T: 1,2,3,4, all the sticks line up here.
1,2,3,4, sand blocks line up there.
And everybody, face each other.
교사는 다른 악기를 가진 두 줄을 서로 마주보게 앉힌다. 그리고 rhythm sticks는“spark, spark”에서 연주하고 sand blocks“shoo, shoo”에서 연주하도록 한다. 이때 교사는 앞에서 지휘를 한다.
<활동 3: 자료 나누어 주기>
T: What is this?
T/S: That is a spot light.
T: What are these?
S: Those are spot lights.
T: (은희), stand up.
Say, “Can I have a spot light, please?
은희: “Can I have a spot light, please?”
T: Here you go.
은희: Thank you.
T: 1,2,3,4, all the sticks line up here.
1,2,3,4, sand blocks line up there.
And everybody, face each other.
<활동 4: 동화책을 사용하기>
T: What is this>
S: That is a firefly.
T: Is it big or small?
S: It is small.
T: Where is the firefly?
S: There is a firefly on the grass.
등등 다양한 방식으로 질문하고 대답을 이끌어낸다.
|